La meva foto
MARTA JIMÉNEZ CERDANYA Què fa la música en nosaltres? Què vol dir aprendre música? Quan comença aquest procés? Com es produeix?
Investigo diferents aspectes de la 'pedagogia musical' # Com es pot aprendre música implicant de manera global tota la persona (moviment, sensacions auditives i més) # El cant com base natural de l’expressió musical # Com ajudem a desenvolupar l'audició, l'afinació i la comprensió de la música # Com ens parla la música de manera individual, què ens vincula de manera emocional a la música i com es pot desenvolupar aquest vincle # La importància de la improvisació en l’aprenentatge musical. Com aprenem a partir de la manipulació dels elements musicals

dilluns, 18 d’abril del 2011

dedicat a l'africa, la sabrina i la mara

La música és la Tercera lliçó de tenebres, de F. Couperin
Les llicons de tenebres pel dimecres sant són tres peces per a dues veus agudes més baix continu (l'acompanyament).

El text és de les lamentacions del profeta Jeremies, de l'antic testament. Aquest text s'ultitza com a símbol de la soledat de crist. En l'ofici de tenebres es van apagant poc a poc totes les espelmes.

Al principi de cada "lliçó" (aquesta és la tercera), les veus canten un melisma sobre les lletres que són la inicial del text en l'hebreu original (JOD, en aquest cas). 

http://www.youtube.com/watch?v=kbOYS08dAeU
aquesta és una versió ràpida que a mi m'agrada molt

http://www.youtube.com/watch?v=uYiXrjouVZQ
també aquesta

http://www.youtube.com/watch?v=YYGaOjNTI1Q
la versió del savall és més lenta i al ser grabada s'escolten alguns matissos que es perden en la grabació aficionada anterior

http://www.youtube.com/watch?v=tjlRuzP2AKA
per tenir més varietat...


http://www.youtube.com/watch?v=Ri-2dmTddrI
la que heu escoltat avui era amb homes (contratenors)

1 comentari: