La meva foto
MARTA JIMÉNEZ CERDANYA Què fa la música en nosaltres? Què vol dir aprendre música? Quan comença aquest procés? Com es produeix?
Investigo diferents aspectes de la 'pedagogia musical' # Com es pot aprendre música implicant de manera global tota la persona (moviment, sensacions auditives i més) # El cant com base natural de l’expressió musical # Com ajudem a desenvolupar l'audició, l'afinació i la comprensió de la música # Com ens parla la música de manera individual, què ens vincula de manera emocional a la música i com es pot desenvolupar aquest vincle # La importància de la improvisació en l’aprenentatge musical. Com aprenem a partir de la manipulació dels elements musicals

divendres, 1 d’octubre del 2021

 



Volem posar la música com un fet global a  l’abast dels participants. Volem despertar la seva curiositat sonora, la curiositat respecte la pròpia cultura musical, i la seva capacitat expressiva i creadora. Volem aconseguir que la dimensió musical en el sentit més ampli formi part de la persona des del naixement, que l'infant es desenvolupi musicalment gràcies a la presència d’estímuls en el seu entorn.


Entenem que la música toca la persona de manera global, les seves emocions, el seu sentit estètic i artístic, la seva manera d’entendre’s, d’expressar-se i de relacionar-se, la capacitat de  comprendre el món amb els seus elements i les seves interaccions...

Per això, la manera de fer-ho passa per que  la música sigui viscuda des dels seus diferents aspectes: corporal, cantat, auditiu, creat.


Submergir  l'infant en un entorn així des de que neix té l’efecte d’ajudar-lo a desenvolupar-se musicalment des del punt de vista neurològic, en el moment en que el seu sistema nerviós està explorant el seu entorn i escollint com organitzar-se.


La presència de l’adult permet, a més de donar confiança a l'infant,  assegurar que el treball va més enllà: la música creix en l’entorn familiar. L’adult mateix comença un procés musical. Així, l'infant recull la música de les persones més properes.


Aquest treball ens permet difuminar la separació entre família i escola, i dóna a la música una dimensió més personal pels participants. Fer-ho en família potencia el treball i obre espais d’exploració artística en la vida quotidiana.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada